понеделник, 10 януари 2011 г.

Интервю с George Farmer

Здравейте приятели,
В това първо интервю, ще Ви запознаем с един от най-добрите акваскейпъри в Европа, а може би и Света. George Farmer е английски акваскейпър, който е създал множество красиви аквариуми, пише статии за най-известните акваристични списания, участвал е в множество предавания и изложби в Обединеното кралство и е участвал и журирал някои от най-известните конкурси в Света. Тази година George Farmer, ще бъде съдия и на Великденският конкурс за акваскейпинг, организиран от БАЕ.
Снимкa George Farmer

Здравей George,


Благодарим ти много за отделеното време и за възможността да споделиш с читателите на AquaGo Spotlight, твоя опита в сферата на акваскейпинга!
Би ли представил себе си, с няколко думи?
Снимкa George Farmer

Здравейте, аз съм на 34 години, имам страхотна съпруга и две красиви дъщери. Работя в Royal Air Force като военен инженер от 11 години. Живея в малко градче в сърцето на Англия и когато не съм на работа, обичам да прекарвам времето си със семейството и приятели. Любимите ми хобита са акваскейпинг и фотография.
Как и кога започна да се занимаваш с акваскейпинг?
Снимкa George Farmer

През 2003 година си купих първият аквариум. Много скоро след това, се запалих по растителните аквариуми и тогава се запознах с концепцията Nature aquarium на г-н Амано. Може да се каже, че това ме промени за винаги. През 2006 година започнах да пиша статии за списанието Practical Fishkeeping (PFK) – може би най-популярното списание за акваристика в Обединеното кралство.
През 2007 година създадохме UK Aquatic Plant society (клуб и форум за растителни аквариуми и акваскейпинг на Обединеното кралство) – UKAPS и в началото на 2010 станах член на Aqueous Art Movement /Акваристично Арт движение/. Провеждал съм много демонстрации и лекции на тема акваскейпинг и акваристика и съм консултирал множество международни компании от бранша. Акваскейпингът е моята най – голяма страст и без нея живота ми не би бил същият!

Моля те, разкажи ни малко повече за източниците ти на вдъхновение, за тези прекрасни аквариуми?
Снимкa George Farmer

Имам много източници на вдъхновение, като се започне от акваскейпи, които съм видял или някакъв подводен хабитат. В много от случаите идеите идват от въображението ми и са сложен комплекс от визуализации на моят опит, преживявания и впечатления. Често черпя вдъхновение от работата на други акваскейпъри, но вярвам че имам собствен стил. Определено не съм поддръжник на копирането на ландскейпи, защото смятам, че те не изглеждат много натурално под водата.

Много хора в България смятат, че при акваскейпинга, аквариума е създаден просто за снимка и не може да се поддържа дълго време. Би ли споделил колко време отнема да се създаде един акваскейп и колко време може да се поддържа?

Снимкa George Farmer


Създаването на акваскейп отнема различно време и зависи от много фактори. Случвало ми се е да правя аквариум за 30 минути и за 10 часа. Имал съм акваскейпи само за по ден и такива, които съм поддържал до 2 години. Всичко зависи от конкретната ситуация. Когато създавам акваскейпи за удоволствие у дома, обикновено ми харесва да ги оставя да се развият и балансират за около 5-6 месеца. Аквариумите, които правя за Practical Fishkeeping са направени за 4 седмици, поради естеството на медията и изискванията им.

Колко аквариума имаш в момента? Колко време ти отнема да ги поддържаш?


Снимкa George Farmer

Обикновено поддържам поне два акваскейпа. Най-много съм имал 5. Повечето акваскейпи изискват по около час поддръжка на седмица. Преди ми отнемаше по 5 часа, всяка седмица! Ежедневната грижа обикновено се състои само в проверка на оборудването, флората и фауната, добавяне на торове и храна за рибите.


Какво мислиш за конкурсите за акваскейпинг?
Аз харесвам конкурсите! Може би, заради моя състезателен дух, смятам за много важно как останалите ще възприемат работата ми и ми е много интересно да видя, как ще се класирам, спрямо други вдъхновяващи акваскейпъри. Това ми дава и стимул да се развивам и да създавам нови акваскейпи.

Участвал ли си в някой конкурс? На коя позиция се класира?
Снимкa George Farmer

Да, участвал съм в IAPLC и AGA през 2007 година. В IALPC класиранията ми бяха от 169 до 898 място.
Снимкa George Farmer


В AGA 2009 година спечелих първо място в категорията Биотоп и участвах като съдия, заедно с Такаши Амано в оценяването на AGA 2008. Също така съм участвал и журирал много други по-малки състезания.

Кои са любимите ти акваскейпъри?
Моят фаворит е Такаши Амано.
Но също така се възхищавам на работите на много други талантливи акваскейпъри, като: Peter Kirwan, Graeme Edwards, James-Starr Marshall, Dan Crawford, Mark Evans, Oliver Knott, Luis Navarro, Justin Law, Jason Baliban, Steven Chong, Mike Senske, Jeff Senske, Slobodan Lazaveric, David Chow, Gary Wu, Harry Kwong, Wayne Sham, Eric Cheng, Viktor Lantos.

Какво мислиш за г-н Такаши Амано и продуктовата линия на АДА?
Такаши Амано, съвсем основателно е смятан за живата легенда на акваскейпинга. Концепцията Nature Aquarium промени изцяло хобито и му помогна да се превърне във форма на изкуство. Неговите творби, определено промениха облика на акваристиката.
За продуктовата гама на  ADA,  мога да кажа само, че е страхотна - високо качество и невероятен дизайн, но е доста скъпа. Бих желал да мога да си я позволявам по-често!

Какъв съвет, би дал на тези колеги, които тепърва правят първите си крачки в акваскейпинга и растителните аквариуми?
Първо преценете бюджета и времето, които да отделите за акваскейпинг от самото начало. Отделете време за изучаване на най-подходящите методи за отглеждане на растения и техниките за акваскейпинг и тогава инвестирайте в най-доброто оборудване, което бюджета Ви позволява. Запишете се в добър клуб/форум и се запознайте с опитните акваскейпъри. Ако работите с много страст и желание, ще бъдете изненадани от резултатите! 
Благодаря ти много! Сега бихме искали да ни разкажеш малко повече за Aqueous Art Movement”?

Какво вдъхнови създаването на това движение?

Създаването на акваскейп е по-скоро изкуство, отколкото конвенционална акваристика!

Кога и как бе създадено  Aqueous Art Movement”?
Снимкa George Farmer

Моят добър приятел James Starr-Marshall предложи идеята преди няколко години. През 2009 година, по време на провеждането на Festival of Fishkeeping, докато помагаше за представянето на UKAPS, той осъзна, че готов акваскейп, може лесно да бъде транспортиран и така се роди идеята за представянето на акваскейпинга като арт форма, в художествени галерии. Съоснователят на UKAPS, Graeme Edwards предложи името и така през 2010 година движението Aqueous Art Movement”, бе създадено. Greame направи сайта и организира първата ни изложба в London Art Gallery.

Кои са основните цели и перспективи за развитие на движението?

Основната цел на Aqueous Art Movement е да промотира и утвърди акваскейпинга като форма на изкуство, диференцирайки го от стандартната акваристика. Също така да покаже на хората, които не се занимават с акваристика един друг свят - къс от природата, който може да бъде пресъздаден у дома.

Как би описал изкуството на акваскейпинга, с няколко думи?

Водата е платното,
Растенията и рибите са боята,
Ние държим четката,
Природата я движи.

Аз прочетох репортажа за изложбата в Лондонската арт галерия и бях силно впечатлен. Как реагираха хората, които за първи път се сблъскваха с акваскейпинга?

Много добре! Тази изложба разчупи стереотипите за акваристиката. Както всички знаем широко разпространената представа за аквариум, е свързана с изкуствена и кичозна декорация и много алги. Това което ние направихме, бе нещо съвсем различно, което помогна да променим този имидж в положителна насока.

Възнамерявате ли да организирате други изложби и лекции?

Определено!
Снимкa George Farmer


Разбрахме, че си приел поканата да журираш българският Великденски акваскейпинг конкурс, организиран от Българска Аквариумна Енциклопедия, вярно ли е?

Да, за мен ще е голяма чест да бъда жури на конкурса!

Благодарим ти много, George! Очакваме с нетърпение новите ти акваскейпи!
И аз Ви благодаря! Пожелавам всичко най-добро и много успехи на всички български акваскейпъри!

AquaGo team

1 коментар: